- Tízből hét amerikai úgy gondolja, hogy nem utazott eleget.
- Az amerikaiak mindössze 10%-a elégedett a nyaralásai élményeivel.
- A Z generációt a közösségi médiás posztok befolyásolják.
Mintha a szomszéd gyepje mindig zöldebb lenne. Egy amerikai felmérés szerint az amerikaiak közel 70%-a úgy érzi, nem utazott eleget. Nem azért, mert nem volt hová mennie, hanem azért, mert a körülötte lévő emberek nyaralási fotói alapján úgy gondolja, sokkal látványosabbnak helyeket töltötték a vakációjukat. A jelenséget „utazási diszmorfia” néven emlegetik. Ezzel szemben az amerikaiaknak csak a tizede elégedett az eddigi nyaralási élményeivel.
Advertisment
A Z generáció fiataljait érinti a leginkább. Azt mondják, hogy a közösségi médiás posztok, az influencerek és az utazási vloggerek felerősítik azt az érzést, hogy nem éltek eleget. Negyedük szégyenkezik az utazásai miatt.
A jelenség a Z generáció fiataljait érinti a leginkább. Azt mondják, hogy a közösségi médiás posztok, az influencerek és az utazási vloggerek felerősítik azt az érzést, hogy nem életük nem eléggé izgalmas. Negyedük szégyenkezik az utazásai miatt.
Ajánlott
A probléma nem csak érzelmi. 63%-uk azt mondja, hogy a magas költségek miatt nem engedhetik meg maguknak, hogy többet utazzanak. Mások a szabadidő hiányára vagy a családi kötelezettségekre hivatkoznak. Az amerikaiak „úticél-listáján” átlagosan 22 ország szerepel, de kevesen jutnak el 5-nél több helyre. A legkedveltebb úticélok: Japán, Párizs, Görögország, Ausztrália. Az Antarktisz gyakran szerepel a kívánságlisták élén, de a valóságban nem sokan utaznak oda.