• A turisták francia régiók látogatása közben tanulhatnak a sajtokról.
  • A trend alapja az ún. terroir koncepció, a borkultúra-turizmus.
  • Párizsban megnyílt az első, sajtoknak szentelt interaktív múzeum.

A franciák új módszerrel vonzanák a turistákat az országukba. Sajtkóstolókra invitálják őket, a borkultúra-turizmustól kölcsönzött, úgynevezett terroir koncepció alapján. A terroir a francia „terre” (föld) szóból ered, és a szőlőtermesztés kontextusában azokat a természeti (talaj, éghajlat, domborzat) és emberi tényezőket foglalja magában, amelyek meghatározzák egy adott helyről származó bor egyedi karakterét és minőségét. A sajtkultúra-turizmus hasonló elvekre épül: a turisták különböző francia régiók látogatása közben megtanulhatják, hogyan befolyásolja a talaj vagy az éghajlat a sajtgyártási folyamatot. A helyiek a kóstoló mellett helyi hagyományokról szóló történetekkel is szolgálnak a turistáknak – írja a BBC.

A franciák nem csak vidéken építenek a sajtkészítési hagyományaikra: tavaly Párizsban megnyitották a Musée Vivant du Fromage-t, az első, kizárólag a sajtoknak szenteltek interaktív múzeumot. Akik viszony autentikus élményekre vágynak, Jura, Korzika vagy Massif Central farmjaira, illetve az ezekben a régiókban található érlelőbarlangokba látogathatnak.

Annak ellenére, hogy évi több mint 100 millió nemzetközi látogatóval Franciaország az első helyen áll a turisták száma tekintetében, még van mit javítania a bevételeken: noha a turizmusból származó bevételei meghaladták a 70 milliárd eurót, ezzel az összeggel csak a 4. helyre került az Egyesült Államok, Spanyolország és Kína után.

Ajánlott

RADAROK SZÁZAIT TELEPÍTIK
TUSK: NEM VOLT VÉLETLEN A TÁMADÁS
III. KÁROLY FOGADJA TRUMPOT
ITT AZ IPHONE 17
SZANKCIÓKKAL FENYEGET AZ EB ELNÖKE
ITT A VILÁG LEGGAZDAGABB ORSZÁGAINAK LISTÁJA!