• Azok az országok, amelyek betiltották a telefonokat az iskolákban, elégedettek az eredményekkel.
  • A varsói metróban megnyílt a város első földalatti könyvtára.
  • Az Útba eső könyvtár lehetővé teszi az utasok számára, hogy metrózás közben könyveket kölcsönözzenek.

Az új tanévben egyre több országban, például Olaszországban, Belgiumban, Portugáliában, Finnországban, Görögországban és Franciaországban is korlátozzák, vagy egyenesen tiltják a mobiltelefonok használatát az iskolákban.

AZ USA Georgia tagállama fővárosában, Atlantában a tanárok és a diákok egyaránt azt mondják, hogy javulást éreznek, mióta nem használhatók a mobiltelefonokat az órák alatt. A „Disconnect to Reconnect” (Kapcsold ki, hogy újra kapcsolódj) elnevezésű kísérleti program révén a Lakeside High School tanárai azt mondták, hogy a mobiltelefonok betiltásával nőtt a diákok koncentrációs képessége és javult a fegyelem.

„A tiltás előtt sokszor hasztalanul küzdöttünk azért, hogy lekössük a diákok figyelmét, az intézkedés bevezetése után pedig a diákokkal való kommunikáció sokkal hatékonyabbá vált” – mondják a tanárok.

Ajánlott

RADAROK SZÁZAIT TELEPÍTIK
TUSK: NEM VOLT VÉLETLEN A TÁMADÁS
III. KÁROLY FOGADJA TRUMPOT
ITT AZ IPHONE 17
SZANKCIÓKKAL FENYEGET AZ EB ELNÖKE
ITT A VILÁG LEGGAZDAGABB ORSZÁGAINAK LISTÁJA!

Új-Zélandon hasonló következtetésekre jutott az oktatási minisztérium. A mobiltelefonok iskolai használatára vonatkozó, 2024 áprilisában bevezetett országos tilalomról egy diák úgy nyilatkozott, örül a tiltásnak, különben álló nap, de még éjszaka is a telefonon csüngenének a diákok, ami nem lenne egészséges számukra. Azonban sokan nem békéltek meg az ötlettel, néhány diák arról számolt be, hogy stresszesebb és szorong, mert napközben nem tud kapcsolatba lépni a szüleivel. Mások szerint a szabályok nem mindig egyértelműek vagy nem tartják be következetesen, és néha épp a tanárok azok, akik szembemennek a tiltással, amikor használják a telefonjukat az osztályban.

Szintén Új-Zélandon, a közelmúltbeli kutatások azt mutatják, hogy az aotearoai diákok több mint 80%-a úgy véli, hogy az osztálytermi technológia, nemcsak a telefonok, elvonják a figyelmet.