- Amennyiben az EB javaslatát elfogadják, a légitársaságok nem számolhatnak fel különdíjat a fedélzetre felvihető gurulós poggyászokra.
- Egy ilyen döntés a fapados légitársaságok számára nagy érvágás lenne, hiszen jellemzően ők azok, akik az alacsony jegyáraikat magas poggyászdíj felszámolásával ellensúlyozzák.
- Egy ágazati szervezet elítéli a javaslatot, szerinte a repülőjegyárak növekedését vonná maga után.
A kisméretű, fedélzeti poggyászokért felszámolt díj eltörléséről tárgyaltak kedden az európai parlamenti képviselők, a kezdeményezést a légi közlekedési szektor szereplői hevesen ellenezik – írja az AFP.
Advertisment
Az Európai Parlament Közlekedési Bizottsága kedden elfogadott egy javaslatot, amely érvénybe lépése esetén lehetővé teszi a repülővel utazók számára, hogy kézipoggyászukat – például egy táskát vagy hátizsákot – és egy legfeljebb hét kilogrammos poggyászt különdíjmentesen vigyenek fel a repülőgép fedélzetére.
Az intézkedés célja, hogy mentesítse az utasokat az „indokolatlan többletköltségektől” – mondta Matteo Ricci, balközép európai parlamenti képviselő és a törvényjavaslat fő támogatója.
Ajánlott
Sok fapados légitársaság esetében a jegyár csak egyetlen kisméretű tárgy (például egy válltáska) fedélzetre való felvitelét tartalmazza, minden más kézipoggyászra különdíjat számít fel.
Egy ágazati szervezet elítéli a javaslatot
Az Airlines for Europe (A4E) ágazati szervezet elítélte a javaslatot, azt sugallva, hogy az a repülőjegyek árának emelkedéséhez vezet, ami indokolatlanul növeli a könnyű poggyászokkal utazók költségeit.
„A gurulós bőröndök ingyenességére vonatkozó előírás bevezetésével arra kényszeríti az utasokat, hogy olyan szolgáltatásért fizessenek, amelyet esetleg nem akarnak igénybe venni vagy nincs is rá szükségük” – mondta Ourania Georgoutsakou, az A4E vezérigazgatója a szavazás előtt.
Az intézkedés az Európai Bizottság utasjogokra vonatkozó szabályok módosítási csomagjának részeként került az Európai Parlament asztalára, és az Európai Unióból induló vagy oda érkező összes járatra vonatkozna.
A Közlekedési Bizottság egy egységes űrlap bevezetéséről is tárgyalt, amely jelentősen megkönnyítené a kártérítési és költség-visszatérítési kérelmek lebonyolítását. A javaslatokat az Európai Parlament plenáris ülésén szavazzák meg.
Kiemelt fotó: mate jonyer / Unsplash