- A Meta AI chatbot lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy közvetlenül szolgáltassanak információkat a szükségleteikről és preferenciáikról.
- A Meta fenntartja az ellenőrzési lehetőséget a hirdetési preferenciáik tekintetében.
- Néhány személyes beszélgetést nyilvánosan osztottak meg a felhasználók explicit beleegyezése nélkül.
A Meta hamarosan felhasználja a mesterséges intelligencia chatbottal folytatott beszélgetéseket, hogy hatékonyabban reklámozhasson termékeket, írja a CNN.
A vállalat szerdán bejelentette, hogy a Meta AI-val folytatott beszélgetéseket és interakciókat hamarosan fel fogják használni olyan hirdetések megjelenítéséhez, amelyek kifejezetten érdekelhetik a felhasználókat. A felhasználókat a jövő héttől kezdődően értesítik a változásról, amely csak december 16-án lép életbe.
A Meta már most is célzott hirdetéseket jelenít meg a felhasználóknak azok alapján, amit posztolnak, valamint az alapján, hogy kivel léptek kapcsolatba a közösségi média platformokon. Ezek az adatok lehetővé teszik a Meta számára, hogy következtessen arra, mit vásárolhatnak a felhasználók. De a chatbottal folytatott beszélgetésekben a felhasználók közvetlenül elmondhatják a vállalatnak, mit vásárolnak, vagy milyen problémáik vannak, amelyeket egy termék megoldhatna. A vállalat a Meta AI-ból származó adatokat fogja felhasználni annak eldöntésére, hogy a felhasználók milyen típusú tartalmat látnak az oldalon.
A vállalat szerint a Meta AI-nak havonta 1 milliárd felhasználója van, bár nem világos, hogy ezek a felhasználók milyen gyakran lépnek interakcióba az alkalmazással. A felhasználók a Facebookon, az Instagramon, a WhatsAppon vagy az önálló Meta AI alkalmazáson keresztül beszélhetnek a chatbottal.
A vállalat hatalmas összegeket zsebel be a hirdetési üzletágából. Csak az elmúlt negyedévben 46,5 milliárd dollár bevételt szerzett a hirdetésekből, ami több mint 21%-os növekedés az előző év azonos időszakához képest. A részvények közel 20%-kal emelkedtek az év eleje óta.
A felhasználóknak továbbra is lehetőségük lesz a „hirdetési preferenciák” használatára, hogy célzott hirdetéseket kérjenek vagy távolítsanak el, emellett a vállalat hasonló funkciókat kínál a felhasználóknak a Facebook és Instagram hírfolyamaik tartalmának ellenőrzésére.
Miután a vállalat elindította a Meta AI-t, olyan jelentések jelentek meg, amelyek szerint a felhasználók szégyellték, hogy tudtukon kívül nyilvánosságra kerültek olyan személyes, például a párkapcsolati problémáikról vagy a pénzügyeikről szóló beszélgetések, amelyeket látszólag privátnak hittek.
