• Teret veszítenek a levesek és a töltött káposzta a saláták és a sushi ellenében.
  • Az utóbbi időben a közösségi média a kulináris inspiráció fő forrása.
  • A kamaszok napi menüjéből kiszorulnak a levesek a smoothie-k javára.
  • Az alkoholt alkoholmentes sörök és növényi eredetű italok váltják fel.
  • A szőlőültetvények értéke csökken a borfogyasztás visszaesése miatt.
  • A Z generáció környezetvédelmi tudatossága növekvőben: 21%-a már fenntartható módon előállított élelmiszeripari termékeket választ.

Figyelem! A következő hír valószínűleg fel fogja bosszantani a nagyszülőket. Egészséges ételekre cserélik a fiatalok a lángost és a töltött káposztát. A pörköltekről tofura, a zakuszkáról quinoára váltanak. Ez nem szeszély, hanem egy olyan trend, amelyet a globális élelmiszeripar is visszatükröz – mutat rá a Ziarul Financiar elemzése.

Az étkezés már nem a gyerekkori ízek felelevenítéséről, hanem sokkal inkább a különböző fogásoknak a közösségi médiában tetten érhető népszerűségéről szól. Az új trendhez az élelmiszerpiac is alkalmazkodik: egészséges, a multikulturalitásban gyökerező termékeket kínál, amelyek ráadásul gyorsan elkészíthetők, emellett feltálalva esztétikai élményt is nyújtanak.

Az alkoholhoz való hozzáállás is változóban a fiatal generáció képviselői körében: a kézműves, lehetőleg alkoholmentes sörök és növényi eredetű italok tesznek szert egyre nagyobb népszerűségre. A bort a kombucha váltotta fel, a szőlőültetvények értéke az elmúlt időszakban mélyrepülésnek indult a globálisan csökkenő fogyasztás miatt – mutatja a Financial Times tanulmánya. Egyes termelők teljesen felhagytak a szőlőtermesztéssel, és a jövedelmezőbb zöldség- és olajbogyó-termesztésre, vagy akár napenergia-termelésre tértek át.

Ajánlott

FOGYASZTÁSRA ALKALMATLANNÁ VÁLT AZ IVÓVÍZ
A LÉTESÍTMÉNY A DRAKULA KULTUSZT IS FELHASZNÁLJA
VÖRÖS JELZÉS ÁRVÍZVESZÉLY MIATT
A VÍZ AZ ÚR
ÁRVÍZ SÚJTJA KOVÁSZNA MEGYÉT

A tanulmány egyértelműen rávilágít: minél fiatalabb valaki, annál inkább foglalkoztatja a karbonlábnyoma. Ma már az európai Z generációs fogyasztók 21%-a választ környezetbarát termékeket, az Y generáció tagjai 18%-ának fontosak a környezetvédelmi szempontok. Az X generációnak és a baby boomereknek alig a 13-16%-a választ a környezettel barátságos termékeket.