- Kínában egyes WC-k reklámok megtekintéséhez kötik a vécépapír adagolását.
- A rendszert a közterületeken tapasztalható pazarlás csökkentése érdekében találták ki.
- 2017-ben jelentek meg az első arcfelismerő rendszerek.
Azt hitted, a YouTube-os reklámok idegesítőek? A kínaiak feltalálták azt a WC-t, ahol csak akkor kapsz vécépapírt, ha megnézel egy rövid reklámfilmet.
Mindez az úgynevezett „WC-forradalom”, egy pazarlást csökkentő program része. Korábban a hatóságok arcfelismerő adagolókat is teszteltek, amelyek 9 percenként csak 60 centiméter papírt adtak.
Most a technológia egy fokkal feljebb lépett: ha beolvasol egy QR-kódot és megnézel néhány reklámot, az adagoló kiadja a papírt. Nem akarsz reklámokat? Semmi gond: 7 centnek megfelelő összeg ellenében megoldod a problémát.
Egyesek szerint a papírt reklámért cserébe adagoló WC-k beüzemeltetése okos módszer a pazarlás megállítására, a megoldás kritikusai viszont úgy vélik, hogy nem odaillő reklámnézésre kényszeríteni a WC-t használókat.
