• A fiatalok 90%-a figyelmen kívül hagyja a figyelmeztetéseket, és nem megfelelő tartalmakat néz online.
  • A tartalomra vonatkozó figyelmeztetések kíváncsiságot ébresztenek.
  • Még a traumás emberek sem kerülik el az online figyelmeztetéssel jelölt tartalmakat.

Egy új tanulmány szerint a fiatalok 90%-a a közösségi-média tartalmakat a figyelmeztetések ellenére is megtekinti. Nemcsak azért, mert győz a kíváncsiság, hanem azért is, mert a figyelmeztetések, amelyek szöveg, kép vagy videó formájában is megjelenhetnek, legtöbbször rövidek és homályosak.

„A tartalomra vonatkozó figyelmeztetések úgy tűnik, hogy a ’tiltott gyümölcs’ hatását keltik sok emberben. Amikor valami tiltott, gyakran még csábítóbbá válik. Ez annak tudható be, hogy a negatív vagy zavaró információk értékesebbnek vagy újdonságnak tűnnek a mindennapi információkhoz képest” – mondta Dr. Victoria Bridgland, a tanulmány vezető kutatója az The Independentnek.

Még azok a résztvevők sem kerülték el a figyelmeztetéssel jelölt tartalmat, akiknek a kórelőzményében traumatikus epizódok vagy akár poszttraumás stressz tünetei is szerepeltek. A kutatók szerint át kell gondolnunk, hogyan használjuk a trigger warningokat (figyelmeztetéseket), és alternatívákat kell keresnünk.

Ajánlott

AZ USA CSÖKKENTI KATONÁINAK SZÁMÁT EURÓPÁBAN
WASHINGTONBA MENNEK A BOSSZÚÁLLÓK
TRUMP ELRENDELTE A TESZTELÉST
LUKOIL ELADJA AKTÍVÁIT A GUNVORNAK
NEM VESZÍT A TÁMOGATÁSBÓL ROMÁNIA
BUSINESS DONE!