- Az új Navi Mumbai Nemzetközi Repülőtér (NMIA) hamarosan megnyílik, két párhuzamos kifutópályát és négy tervezett terminált foglal magába, éves kapacitása 90 millió utas.
- Az új létesítményt a meglévő mumbai repülőtér zsúfoltságának csökkentése érdekében építették.
- Az NMIA lesz India első teljesen digitális repülőtere, fejlett technológiákkal teszi lehetővé az utasfelvétel, a biztonság és a gyors átszállás zökkenőmentes lezajlását.
- Olyan repülőtársaságokkal működik együtt, mint az Indigo, az Akasa Airlines és az Air India.
- A fő kihívások közé tartozik a körülbelül 40 km-es távolság a városközponttól, az első években a gyors metrókapcsolat hiánya, és a biztonsági eljárások egyszerűsítése, hogy a repülőtér Szingapúrhoz vagy Dubajhoz hasonló nemzetközi csomóponttá váljon.
Nemsokára megnyílik az új Navi Mumbai Nemzetközi Repülőtér (NMIA), amely több mint 1100 hektáron terül el, és India leghosszabb tengeri hídján keresztül kapcsolódik a városközponthoz. A hatóságok arra számítanak, hogy az új létesítmény jelentősen csökkenti a meglévő repülőtér zsúfoltságát az India pénzügyi fővárosának tekintett Mumbaiban, írja a BBC.
A repülőtér, amely két párhuzamos kifutópályával és négy tervezett terminállal rendelkezik, évente akár 90 millió utast is képes lesz kezelni, szemben a meglévő repülőtér 55 milliós maximális kapacitásával. Az NMIA lesz India első teljesen digitális repülőtere, fejlett technológiákkal rendelkezik az utasfelvétel, a biztonság, a poggyászkezelés és a beszállás tekintetében, amelyek várhatóan jelentősen megkönnyítik a gyors átszállásokat.
Az Adani Airport Holdings vállalat már néhány partnerségi megállapodást is bejelentett az Indigo és az Akasa Airlines légitársaságokkal, valamint az Air Indiával. A kihívások azonban jelentősek: a repülőtér körülbelül 40 km-re található a régi városközponttól, és egyes külvárosokból a bejutás két-három órát is igénybe vehet. Közvetlen metróvonalat terveznek a két repülőtér között, de ez csak néhány év múlva lesz működőképes; az átmeneti időszakban az NMIA elektromos buszokat biztosít a rendszeres összeköttetéshez.
A szabályozással és infrastruktúrával kapcsolatos problémák akadályozhatják az NMIA-t abban, hogy olyan nemzetközi csomóponttá váljon, mint Szingapúr vagy Dubaj. A szakértők felhívják a figyelmet a terminálok közötti átszállások egyszerűsítésének és a biztonsági eljárások korszerűsítésének szükségességére az utaskapacitás hatékonyságának növelése érdekében.
Rövid távon az NMIA megoldja a torlódás azonnali problémáját, és kiterjeszti szolgáltatási területét Pune városára is, amely jelentős IT és oktatási központ. Mumbai az első két reptérrel rendelkező nagy indiai város. A légi infrastruktúra fejlesztések terén Delhi sem marad el: nemsokára harmadik repülőterét, a Jewart fogja megnyitni.
