Legalább 51 országban használtak LMBTQ+-ellenes retorikát a választások során a politikusok. A homofób retorika választási stratégiává vált

Világszerte választási stratégiaként használták a konzervatív és a szélsőjobboldali pártok az LMBTQ+ közösségek elleni gyűlöletet. Az Outright International jelentése szerint tavaly 51 országban használtak homofób és transzfób retorikát a kampányokban a politikusok, rendszerint a gazdasági, társadalmi és politikai problémák miatt okolva őket. Az Outright jelentésében azokat az országokat vizsgálta, ahol ez a jelenség egyértelműen tetten érhető.

A jelentés szerint Amerikában a republikánusok a kampányaikban 200 millió dollárt költöttek transzneműek elleni hirdetésekre a nemzeti televízióban. Grúziában a kormányzó Grúz Álom párt a LMBTQ+-aktivistákat a Nyugat „külföldi ügynökeiként” jellemezte. Az európai parlamenti választások előtt Orbán Viktor azzal vádolta Brüsszelt és a „Soros-hálózatot”, hogy „gender-propagandával” akarják átnevelni a gyerekeket.

Németország sem hiányzik a listáról. A Németország Alternatívája a „férfi és nő életközösségén kívüli egyéb együttélési formák” ellen szólalt fel, ellenezve az LMBTQ+-párokkal való egyenlő bánásmódot. Salvadorban, Finnországban, Pakisztánban és Amerikában pedig az LMBTQ+ jelöltek váltak a legnagyobb online gyűlölethullám célpontjaivá.

A jelentés azonban az érem másik oldalát is megmutatja: 36 országban indultak az LMBTQ+ közösséghez tartozó jelöltek a választásokon. Brazíliában a magukat LMBTQ+-személyként megnevező választott tisztségviselők száma 233-ra tehető.

Ahogy az LMBTQ+ személyek láthatósága számos országban nőtt az elmúlt évtizedben, úgy nőtt a társadalom konzervatív szegmenseinek negatív reakciója is. Sok esetben a gyűlöletet szélsőjobboldali aktivisták és politikusok táplálják, derül ki a 60 országra és az EU-ra kiterjedő tanulmányból.

Exit mobile version