• A kézdivásárhelyi tömbházak lakóinak közel fele halmozott fel vízdíjtartozást a közüzemek felé, egyesek több mint négy éve nem fizettek.
  • Kézdivásárhelyen a tömbházlakók 44,9%-a több mint 1000 lejjel tartozik.
  • A szolgáltató lehetőséget kínál a tartozások részletekben történő rendezésére, de a fogyasztók nem mindig tartják be a megállapodást.

A kézdivásárhelyi közüzemek vezetősége szerint a város lakosságának vízdíjtartozása márciusban meghaladta az egymillió lejt, ebből a tömbházlakók tartozása 860 ezer lejt, tehát ők adósak a be nem fizetett összegek több mint 81%-ával.

Kézdivásárhelyen 4975 lakásból 2234 lakás, azaz 44,9%-a halmozott fel tartozást a vízszolgáltatásért. Általában ezek a tartozások több mint hat hónapos fizetési késedelmet jelentenek, és ha nem fizetik ki őket, számos lakó kockáztatja, hogy víz nélkül marad.

„315 tömbházból 121-ben – azaz a tömbházak 38,41%-ában – legalább egy 1000 lej feletti tartozással rendelkező fogyasztó lakik. Összesen 175 lakás egyéni tartozása haladja meg az 1000 lejt” – áll a vállalat Agerpres hírügynökségnek eljuttatott közleményében, írja a sepsiszentgyörgyi WE rádió.

Ajánlott

KÉSZÜLNEK A KONKLÁVÉRA
TEMETÉSI ELŐKÉSZÜLETEK
EGY KORSZAK LEZÁRULT
A KELETI SZÁRNY VÉDELMÉT SZIMULÁLJÁK

A tartozók listáját egy Szabadság utcai fogyasztó vezeti, aki közel 27 ezer lejes hátralékot halmozott fel, őt egy Gyár utcai lakó követi közel 23 ezer lejes tartozással, ezek a fogyasztók több mint négy éve nem egyenlítették ki a számláikat.

A közüzemek vezetősége kiemeli, hogy noha jogában állna leválasztani a hálózatról a rosszul fizetőket, a tömbházak esetében a helyzet kényesebb, mert ha a tartozó lakásban való közvetlen beavatkozás nem lehetséges, a szolgáltató csak a fő vízvezetéket zárhatja el, viszont egy ilyen intézkedés az épület összes lakóját érintené, beleértve azokat is, akik rendszeresen fizetnek.

Kozsokár Attila, a közüzemek igazgatója elmondta, hogy az idők során több megállapodást is kötött a rosszul fizetőkkel a tartozások részletekben történő rendezésére, de ezeket az ügyfelek csak részben tartották be.

„Azokkal szemben, akik értesítések és felszólítások után sem fizetnek, két intézkedést alkalmazunk, amelyeket 2-3 éve nagyon komolyan veszünk: egyrészt megpróbáljuk bírósági végrehajtó útján behajtani az összegeket, másrészt megpróbáljuk leállítani a szolgáltatásokat, hogy ne halmozódjanak fel további tartozások” – mondta Kozsokár Attila.