- A romániaiak tavaly mintegy 40 milliárd eurót költöttek el a nagy kiskereskedelmi üzletláncokban, 7,1%-kal többet, mint 2023-ban.
- A költekezés növekedési üteme 2023-hoz képest tavaly lelassult.
- A vásárlók 2023-ban 11,1%-kal több pénzt hagytak az üzletláncokban, mint 2022-ben.
A romániaiak tavaly mintegy 40 milliárd eurót költöttek el a nagy kiskereskedelmi üzletláncokban, 7,1 százalékkal többet, mint 2023-ban – írja az Agerpres a Cushman & Wakefield Echinox szerdán közzétett tanulmánya alapján.
Advertisment
Az ingatlan-tanácsadó cég 13 különböző kiskereskedelmi szegmens 123 vállalatának pénzügyi eredményei alapján közölte ezeket az adatokat.
A tanulmány szerint a romániaiak költekezésének növekedési üteme 2024-ben lassult 2023-hoz viszonyítva, amikor 11,1%-kal több pénzt hagytak az üzletláncokban, mint az előző évben, de továbbra is az inflációs ráta fölött maradt.
Ajánlott
A vizsgált vállalatok üzleti eredményeiből kiderül, hogy a romániaiak a 40 milliárd euró 60%-át, 24 milliárd eurót a szupermarketekben és hipermarketekben költötték el. Kiadásaikban a barkácsáruházaknak 10,9%-os (4,3 milliárd euró), az elektronikai és IT-üzleteknek 9,1%-os (3,6 milliárd euró), a divatáruházaknak 6,2%-os (2,5 milliárd euró) volt a részesedése.
A tanulmány szerint mind a 13 elemzett szegmensben nőttek 2024-ben az előző évhez képest az eladások. A legnagyobb ütemben a kozmetikai üzletláncokban (24%-kal), a szaküzletekben – állatkereskedések, újságárusok, trafikok – (20,6%-kal) és a lakberendezési üzletláncokban (16%-kal).
Kiemelt fotó: Tara Clark / Unsplash