• Az éves inflációs ráta márciusban 4,9%-ra csökkent a januári és februári 5%-hoz képest.
  • Februárhoz viszonyítva márciusban a fogyasztói árak 0,27%-kal emelkedtek.
  • A harmonizált fogyasztói árindex (HICP) alapján kiszámolt márciusi éves inflációs ráta 5,1%-os.

Leginkább a fodrászati, kozmetikai szolgáltatások, a margarin, valamint a csatornázási szolgáltatások drágultak márciusban, derült ki az Országos Statisztikai Intézet adataiból.

Az éves inflációs ráta márciusban 4,9%-ra csökkent, szemben az januári és februári 5%-kal, miközben a szolgáltatások éves szinten 7%-kal drágultak, az élelmiszerek 5,10%-kal, a nem élelmiszer jellegű áruk pedig 3,8%-kal.

2025 februárjához viszonyítva márciusban a fogyasztói árak 0,27%-kal emelkedtek, írja a ZF.

Ajánlott

MINDEN SÍNEN, JÖHET A VÁLASZTÁS NAPJA
ÉJFÉLIG IS NYITVA TARTHATNAK A SZAVAZÓHELYISÉGEK
FAGY IS LEHET
SZAVAZ A DIASZPÓRA
KOCSI VAGY BICIKLI?

Az év első napjától kezdődően március végéig 2,1%-os inflációs rátát jegyeztek, a fogyasztói átlagárak növekedése az utóbbi 12 hónapban (2024 áprilisa és 2025 márciusa között) az azt megelőző 12 hónaphoz (2023 április – 2024 március) képest 5,1%-osra tehető.

Az élelmiszerek közül a legnagyobb áremelkedést a margarin (12%), a citrusfélék és egyéb déli gyümölcsök (10,4%), a friss gyümölcsök (8,9%), a zöldségek és a zöldségkonzervek (7,2%), valamint a kakaó és a kávé (7%) esetében tapasztalták, míg a cukor 5%-kal, a krumpli 3%-kal lett olcsóbb.

A nem élelmiszer jellegű áruk közül a legnagyobb növekedés a dohánytermékek és cigaretták esetében (8%) történt, ezt követték a könyvek, újságok, folyóiratok, tisztítószerek és kötöttáruk, mindegyik 7%-kal.

A szolgáltatások terén a legnagyobb áremelkedés a higiéniai és kozmetikai szolgáltatások (14%), az ivóvíz, csatornázás, közszolgáltatások (12%), a posta szolgáltatások (11,6%), valamint az orvosi ellátás, autószerviz, elektronikai javítás és fényképészet (10%) esetében tapasztalható.

A harmonizált fogyasztói árindex (HICP) alapján kiszámolt márciusi inflációs ráta 5,1%-os.