- A mesterséges intelligencia befolyásolja a diákok gondolkodását.
- Csak a diákok 2%-a mondta azt, hogy nem használt soha MI-t az iskolai feladatokhoz.
- A diákok 19%-a állítja, hogy neki vagy egy barátjának volt már romantikus kapcsolata a MI-vel.
Túl könnyű megtalálni a válaszokat, nehezebb megérteni azokat. A diákok elismerik, hogy a mesterséges intelligencia használata a gondolkodás rovására megy.
Az Oxford Egyetem által Nagy-Britanniában végzett tanulmány szerint 10 diákból 6 elismeri, hogy amióta mesterséges intelligencia segítségével készíti a házi feladatot, kevesebbet gondolkodik, és 12% úgy érzi, hogy az MI miatt romlott a képzelőereje.
De ez nem készteti őket arra, hogy letegyék az egeret és a billentyűzetet. A diákok mindössze 2%-a állította azt, hogy soha nem használta az MI-t házi feladathoz. A többiek, azaz 98%, elismerik, hogy használják, 80%-uk napi rendszerességgel.
És nem állnak meg a házi feladatnál. Amerikában az MI egyre több diák számára tölti be a terapeuta szerepét, sőt, egyesek romantikus partnerrel lelnek benne.
A Center for Democracy and Technology felmérése azt mutatja, hogy a középiskolás diákok 19%-a állítja, hogy neki vagy egy barátjának volt már romantikus kapcsolata az MI-vel. Azt mondják, hogy az MI nem ítéli el őket, és jó életvezetési tanácsokat kapnak tőle.
