- A tanárok több mint egyharmada nem tudja, hogyan tanítson különleges nevelési igényű diákokat.
- A tanárok 33%-ának képzésre van szüksége a hatékony osztálytermi menedzsmenthez.
- Minden harmadik tanár tudni szeretné, hogyan használja a mesterséges intelligenciát az órákon.
A tanárok folyamatos képzése ötlet szintjén marad. A tanárok arra panaszkodnak, hogy nem tudják a tananyagot a különleges nevelési igényű diákok számára is megfelelő módon tanítani.
A tanárok több mint egyharmada, azaz 37%-a mondja, hogy segítségre van szüksége az órák különleges nevelési igényű diákok szükségleteihez való igazításához, derül ki az OECD megbízásából készült Teaching and Learning International Survey – TALIS 2024 tanulmányból. Körülbelül 33%-uk mondja, hogy képzésre van szüksége az osztálytermi menedzsmenthez, és 30%-uk szeretné megtanulni, hogyan használja a mesterséges intelligenciát az órákon.
A szülőkkel való együttműködés is csak alkalmanként valósul meg, akárcsak az egyénre szabott oktatás. A tanárok 60%-a szerint a pénzhiány miatt nem vehet részt továbbképzéseken, 52%-uk számára az ösztönző juttatások hiánya jelent akadályt, 47%-uk időhiányra panaszkodik.
Hazánkban a tanárok mindössze 6%-a tanít olyan iskolában, ahol a különleges igényű diákok aránya meghaladja a 10%-ot.
A különleges igényű diákok száma az elmúlt 5 évben megháromszorozódott, jelenleg meghaladja az 57 000-et. Ezalatt a tanárok száma megcsappant, egy tanár jut 38 diákra a jelenlegi módszertanban előírt 8–12 diák helyett.
