OECD jelentés: 3 tanárból 1 használ MI-t. 10-ből 7-en aggódnak, hogy a diákok a technológia segítségével csalnak

Az OECD tagállamaira kiterjedő jelentése szerint minden harmadik tanár használ mesterséges intelligenciát (MI) a tanítási tevékenységében, de a többség, 10-ből 7, aggódik egy egyre terjedő jelenség miatt. Attól tartanak, hogy a diákok a technológiát a vizsgákon és teszteken való csalásra használják.

Az MI integrációja az oktatásba globálisan növekszik, és a tanárok elismerik, hogy értékes eszköz lehet a tanulás személyre szabásához, a visszajelzéshez és a változatos forrásokhoz való hozzáféréshez. A jelentés azonban rámutat a pedagógusok körében tapasztalható fokozott szorongásra azzal kapcsolatban, hogy a diákok az MI-t a kiértékelési kritériumok megkerülésére használják, ami befolyásolja az oktatási folyamat integritását.

Ezt a kettős perspektívát emelték ki Románia esetében is, ahol az adatok szerint a tanárok 46%-a használ MI-t, ami meghaladja az OECD 36%-os átlagát, de ugyanakkor az is kiderül, hogy a pedagógusok aggódnak a technológia által lehetővé tett csalás miatt.

Exit mobile version