OCDE: Egyre kevesebb segítséget kapnak órán a diákok Romániában

Az OECD (Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet) jelentése szerint egyre kevesebb az olyan tanár a romániai oktatási rendszerben, aki addig magyarázza a tananyagot, amíg a diákok meg nem értik.

Míg az OECD tag- és tagjelölt országok átlaga 64%, addig Romániában a diákoknak csupán 61%-a gondolja azt, hogy a tanárok érdekeltek abban, hogy megértessék az órán elhangzottakat. A diákok 57%-a véli úgy, hogy a tanárok minden egyes diáknak külön figyelmet szentelnek, szemben a 72%-os átlaggal. Ami a tanárok többletsegítségét illeti, 61%-kal maradunk az OECD 70%-os átlaga alatt.

Egy évtized alatt Romániában 12,4%-kal csökkent azoknak a diákoknak a száma, akik szerint a tanár addig magyarázza a leckét, amíg meg nem bizonyosodik arról, hogy azt mindenki megértette. Ebben a tekintetben csak Lettország, Lengyelország és Bulgária múlt alul minket.

Az OECD jelentés a 2022-es PISA-felmérés eredményeire épült, és kimutatta, hogy Románia mind a négy, tanárok által nyújtott segítségtípusban csökkenést regisztrált. Ez az eredmény nem éri el az OECD átlagot.

Exit mobile version