- Romániában a tanárok túlnyomó többsége akkor is tovább halad a tananyaggal, ha a diákok egy része nem érti az előzőleg leadott leckét.
- A diákoknak csak a 57%-a mondja azt, hogy a tanárok minden gyermekre figyelnek.
- A tanárok mindössze 61%-a nyújt személyre szabott segítséget a diákoknak.
- 10 év alatt 12%-kal csökkent azoknak a diákoknak a száma, akik segítséget kapnak az órán.
- Romániában a tanárok által nyújtott segítség mind a négy típusában visszaesés tapasztalható.
- Az OECD-jelentés a 2022-es PISA-eredmények alapján készült.
Az OECD (Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet) jelentése szerint egyre kevesebb az olyan tanár a romániai oktatási rendszerben, aki addig magyarázza a tananyagot, amíg a diákok meg nem értik.
Advertisment
Míg az OECD tag- és tagjelölt országok átlaga 64%, addig Romániában a diákoknak csupán 61%-a gondolja azt, hogy a tanárok érdekeltek abban, hogy megértessék az órán elhangzottakat. A diákok 57%-a véli úgy, hogy a tanárok minden egyes diáknak külön figyelmet szentelnek, szemben a 72%-os átlaggal. Ami a tanárok többletsegítségét illeti, 61%-kal maradunk az OECD 70%-os átlaga alatt.
Egy évtized alatt Romániában 12,4%-kal csökkent azoknak a diákoknak a száma, akik szerint a tanár addig magyarázza a leckét, amíg meg nem bizonyosodik arról, hogy azt mindenki megértette. Ebben a tekintetben csak Lettország, Lengyelország és Bulgária múlt alul minket.
Ajánlott
Az OECD jelentés a 2022-es PISA-felmérés eredményeire épült, és kimutatta, hogy Románia mind a négy, tanárok által nyújtott segítségtípusban csökkenést regisztrált. Ez az eredmény nem éri el az OECD átlagot.