• Az új rendelkezés módosításként bekerült a 2011-es magyar felsőoktatási törvénybe.
  • Az intézkedéssel a kormány elősegítené a hallgatók számára a munkaerőpiaci elhelyezkedést a diploma megszerzése után.
  • Az MI felhasználása a felsőoktatásban konkrétan azt jelentené, hogy MI-kurzusokat vezetnek be, integrálják az MI-alkalmazásokat a meglévő tantárgyakba, vagy az MI-használattal kapcsolatos etikai és technikai képzéseket biztosítanak.

A felsőoktatási törvény módosítását követően a magyarországi felsőoktatási intézményeknek most átfogóan felül kell vizsgálniuk belső szabályzataikat. Különösen a felsőoktatási rendszerek tanulmányi és vizsgaszabályait vizsgálják felül a mesterséges intelligencia (MI) használatával kapcsolatban, szeptember 1-jei határidővel.

Ez a kezdeményezés lehetőséget nyújtana az MI akadémiai környezetben való használatára vonatkozó irányelvek felülvizsgálatára, hogy az MI-eszközöket és -technológiákat felelősségteljesen és jól szabályozott módon lehessen integrálni az oktatási folyamatba.

A szabályozási felülvizsgálaton túl a felsőoktatási intézmények számára előnyös lehet a tanterveik és tanulási eredményeik kiértékelése abból a szempontból, hogy hogyan integrálják az MI használatát. Ez magában foglalhatja az alapvető MI-kurzusok bevezetését, az MI-alkalmazások meglévő tantárgyakba való integrálását, vagy az MI-használattal kapcsolatos etikai és technikai képzések biztosítását.

Ajánlott

TEMETÉSI ELŐKÉSZÜLETEK
EGY KORSZAK LEZÁRULT
A KELETI SZÁRNY VÉDELMÉT SZIMULÁLJÁK
NÖVEKVŐ INFLÁCIÓ
A FELSŐFOKÚ VÉGZETTSÉGŰEK 90%-A DOLGOZIK

A magyar kormány e kezdeményezése mögött az a szándék állhat, hogy biztosítsa a hallgatók megfelelő felkészültségét a digitális kor kihívásaira és lehetőségeire. Az MI-ismeretek és -kompetenciák fejlesztésével a felsőoktatási intézmények javíthatják a hallgatók elhelyezkedési esélyeit, biztosítva, hogy a diplomások hatékonyan tudjanak eligazodni az egyre inkább MI-vezérelt munkaerőpiacon.