- Szergej Moszunov 50 millió dollárért vette meg a Fabergé luxusmárkát.
- A Fabergé márka híres a drágakő- és nemesfémdíszes tojásairól, amelyeket az orosz cárok számára készítettek.
- A Moszunov által vezetett SMG Capital cég a Gemfields nevű, drágakőbányászatra specializálódott brit csoporttól vásárolta meg a márkát.
- Peter Carl Fabergé 1885 és 1916 között mintegy 50 díszes tojást készített; a legtöbb fennmaradt.
Szergej Moszunov technológiai vállalkozó 50 millió dollár értékű tranzakcióval vásárolta meg a Fabergé luxusmárkát, amely a drágakövekkel díszített extravagáns tojásairól ismert – írja az FT.
Advertisment
Új szakasz a Fabergé számára
A márkát, amely a gazdagság szimbólumává vált, Moszunov SMG Capital nevű, Egyesült Államokban bejegyzett befektetési társaságának adták el, több mint egy évtizeddel azután, hogy a brit Gemfields csoport megvásárolta. A színes drágakövek bányászatával foglalkozó Gemfields cég 45 millió dollárt kap a tranzakció lezártakor már ebben a hónapban, a fennmaradó 5 millió dollárt pedig negyedéves díjként fizetik ki.
Peter Carl Fabergé ékszerész a nevét viselő tojásokat drágakövekkel és nemesfémekkel díszítette szentpétervári műhelyében. Az elsőket III. Sándor orosz cár és II. Miklós cár rendelte meg húsvétra. Az 1885 és 1916 között, a császári család számára készült mintegy 50 tojás közül több mint 40 fennmaradt. 2004-ben Viktor Vekszelberg olaj- és gázmágnás több mint 90 millió dollárt fizetett kilenc birodalmi tojásért – amely akkoriban a világ második legnagyobb Fabergé-tojásgyűjtemény volt. Ezeket korábban a New York-i Forbes család birtokolta.
Ajánlott
A Fabergé továbbra is árul ékszereket, órákat és más tojás alakú tárgyakat. A kínálatában szerepel egy limitált kiadású, Guilloché zománcból készült, meglepetést rejtő tojás alakú tárgy is, amely 58 080 fontba kerül.
Moszunov, a The Garage Syndicate kockázatitőke-társaság partnere kijelentette, hogy „nagy megtiszteltetés számára, hogy egy ilyen kiemelkedő és világszerte elismert márka őrzőjévé válhat”. Hozzátette, hogy a vállalat továbbra is az ékszerekre, kiegészítőkre és órákra fog összpontosítani.
Sean Gilbertson, a Gemfields vezérigazgatója azt mondta, hogy „a mai eladás egy korszak végét jelenti számunkra”, hozzátéve: „A Fabergé kulcsszerepet játszott a Gemfields által bányászott színes drágakövek ismertségének növelésében, és biztosan érezni fogjuk marketingben betöltött befolyásának és vonzerejének hiányát.”