- A Polaroid a következő üzenettel szólítja meg a vásárlókat: Szűrő nélkül. Mesterséges Intelligencia nélkül. Pusztán csak emberek.
- Az Aerie megígérte, hogy nem fog MI-t használni a reklámkampányaiban.
- Az ígéret hatására a cég iránti elkötelezettség szintje két hét alatt 75%-kal nőtt.
Betelt a pohár. Új tendencia jelent meg a marketingben: az MI iránti ellenszenv. Az MI-ellenes hirdetések minden médiumot elárasztanak: ott vannak a tévében, az óriásplakátokon és a közösségi médiában.
A nagy márkák érzik, hogy az embereknek elegük van a technológiából, és megpróbálnak profitálni ebből. A Polaroid a valódi emberi kapcsolatok fontosságát emeli ki. A The Camera for an Analog Life elnevezésű reklámkampányban a cég olyan üzenetekkel próbálja megszólítani a közönséget, mint: Szűrő nélkül. MI nélkül. Pusztán csak emberek.
Nemrég a Heineken és az Aerie is csatlakozott az MI-ellenes trendhez. „Barátokat szerezni leginkább egy sör mellett lehet” – üzeni a Heineken.
Az Aerie a közösségi médiában megígérte, hogy nem fog MI-t használni a reklámkampányokban, ez a bejegyzés kapta a legtöbb lájkot az elmúlt évben. Az üzenet hatására a cég iránti elkötelezettség szintje két hét alatt 75%-kal nőtt.
Egyébként az amerikaiak 50%-a aggódik a Mesterséges Intelligencia növekvő használata miatt, derül ki egy Pew Research tanulmányból. 2021-hez képese ez az arány 23%-kal nőtt.
