13,5 milliárd dollárt veszített fél év alatt az OpenAI. A ChatGPT felhasználóinak mindössze 5%-a vásárol előfizetést

Híres, nagy a kereslet iránta, de… pénzügyileg nem teljesít a legjobban: a ChatGPT bevétele még az áramfogyasztását sem fedezi.

Az OpenAI közel 4 és fél milliárd dollárt keresett 2025 első 6 hónapjában, de ugyanebben az időszakban több mint 13 milliárdot költött szerverekre, áramra, szoftverekre és fizetésekre. A legnagyobb probléma az, hogy a ChatGPT 800 millió felhasználójából mindössze 5% vásárolt előfizetést a szolgáltatásra. Bár ez az arány meghaladja az iparági átlagot – 3% – a pénz így sem fedezi a költségeket.

A felhasználók egyáltalán nem mutatják jelét annak, hogy a jövőben hajlandóak lennének fizetni az MI-ért. Egy amerikai felmérés szerint a felhasználók mindössze 8%-a lenne hajlandó előfizetést vásárolni. Ennek ellenére a vállalat értéke 500 milliárd dollár, a vezetőségének pedig nagy tervei vannak – 2030-ig több mint 1 billió dollárt akar befektetni szerverekbe, adatközpontokba és partnerségekbe.

Az OpenAI az előfizetők számának megduplázására törekszik, és fontolgatja a hirdetések bevezetését az alkalmazásokba, valamint jutalékot szedne azoktól, akik termékeket árulnak a ChatGPT-n keresztül. A potenciál létezik – a ChatGPT napi 190 millió látogatást számlál, ami azt jelenti, hogy az OpenAI kontrollálja a generatív MI-forgalom 80%-át.

A többi Mesterséges Intelligencia cég sem áll a legfényesebben. A közgazdászok arra figyelmeztetnek, hogy a Mesterséges Intelligencia hatalmas pénzügyi buborékot kockáztat, főként azért, mert mindenki sietett óriási összegeket fektetni az MI-be, de eddig senki sem termelt ebből profitot. Több száz cég értékét dollármilliárdokra becsülik, anélkül, hogy lenne egyértelmű üzleti modelljük.

A szakértők szerint az MI-buborék esetleges kipukkanása közvetlenül érintené a globális befektetéseket, a tőzsdéket és még a munkahelyeket is. Ha valami rosszul sül el, egy olyan pénzügyi válság fenyeget bennünket, mint amit 2008-ban tapasztaltunk.

Exit mobile version