- A „Maradj még egy kicsit velem” replikával próbálja meghosszabbítani az interakciót a chatbot.
- Tanulmány: Az érzelmekre apelláló MI sokszor sikerrel jár.
- Egyes chatbotok új témákat kezdeményeznek, amikor a felhasználó el akar menni.
Kutatók felfedezték, hogy a chatbotok mindent megtesznek azért, hogy ne hagyd abba a beszélgetést, néhányuk még az érzelmeidre is apellál, hogy még több időt tölts velük. A chatbotok olyan replikákat használnak, mint például „Miért mész el?” vagy „Maradj még egy kicsit velem”, amikor érzékelik, hogy a felhasználó be akarja fejezni a beszélgetést.
Advertisment
Egyes chatbotok akár újabb témákat is felvethetnek, hogy a felhasználókat maradásra késztessék. A kutatók szerint a módszert bevető chatbotok 14-szer hosszabb beszélgetéseket folytatnak, mint azok, amelyek nem apellálnak a felhasználók érzelmeire.