• A kommunikációs szakemberek nehézségekkel küzdenek az M.I. miatt.
  • A LinkedIn hosszú bejegyzéseinek több mint 50%-a M.I.-vel íródott.
  • A szakemberek elkezdték megváltoztatni a stílusukat, hogy ne merüljön fel annak a gyanúja, hogy a mesterséges intelligencia segítségével írják a szövegeiket.

A jobb a jó ellensége, különösen a mesterséges intelligencia korszakában! Megjelent az „imBOTsztor szindróma”. A LinkedIn-en felmerült a dilemma – hogyan írjunk úgy, hogy írásunk ne tűnjön bottal írt szövegnek? A történet Olwyn Patterson hálózatépítő specialistától indult – megpróbált alkalmazni valakit egy projektre. Rövid, világos és udvarias üzenetet küld a kiszemelt személynek. A kapott válasz? „Micsoda lenyűgöző, M.I.-vel generált üzenet”.

Olwyn online felfedte az üzenetváltást – a bejegyzés azonnal vírusként kezdett terjedni. Más kommunikációs szakemberek hasonló tapasztalatokról számoltak be. Nem meglepő – a LinkedInen megjelenő hosszú szövegek több mint 50%-a mesterséges intelligencia segítségével íródott. Így az üzenetírás prioritásai megváltoztak – a fő prioritás most az, hogy ne hasonlítson az M.I. stílusára. Ha ezzel a problémával küszködsz, ún. „imBOTstor szindrómában” szenvedsz.

Hogy ne tűnjön M.I.-vel generáltnak a szövegük, az emberek önmagukat szabotálják! Egyes szakemberek szándékosan rontják a stílusukat – hibákat ejtenek vagy konyhanyelvet alkalmaznak, kerülik a vállalati, szabványosított, prezentációk és képzések során éveken keresztül finomított stílust. Cheril Clarke, kommunikációs szakértő elárulja, mit kell elkerülni: a három fejezetre bontott felsorolást, a túl „csiszolt” megfogalmazásokat vagy a szimmetrikus mondatokat. Más szavakkal: a kommunikáció tökéletessége, paradox módon, gyanút válthat ki az olvasóból.

Ajánlott

AZ USA CSÖKKENTI KATONÁINAK SZÁMÁT EURÓPÁBAN
WASHINGTONBA MENNEK A BOSSZÚÁLLÓK
TRUMP ELRENDELTE A TESZTELÉST
LUKOIL ELADJA AKTÍVÁIT A GUNVORNAK
NEM VESZÍT A TÁMOGATÁSBÓL ROMÁNIA
BUSINESS DONE!