• Tízből hét amerikai úgy gondolja, hogy nem utazott eleget.
  • Az amerikaiak mindössze 10%-a elégedett a nyaralásai élményeivel.
  • A Z generációt a közösségi médiás posztok befolyásolják.

Mintha a szomszéd gyepje mindig zöldebb lenne. Egy amerikai felmérés szerint az amerikaiak közel 70%-a úgy érzi, nem utazott eleget. Nem azért, mert nem volt hová mennie, hanem azért, mert a körülötte lévő emberek nyaralási fotói alapján úgy gondolja, sokkal látványosabbnak helyeket töltötték a vakációjukat. A jelenséget „utazási diszmorfia” néven emlegetik. Ezzel szemben az amerikaiaknak csak a tizede elégedett az eddigi nyaralási élményeivel.

A Z generáció fiataljait érinti a leginkább. Azt mondják, hogy a közösségi médiás posztok, az influencerek és az utazási vloggerek felerősítik azt az érzést, hogy nem éltek eleget. Negyedük szégyenkezik az utazásai miatt.

A jelenség a Z generáció fiataljait érinti a leginkább. Azt mondják, hogy a közösségi médiás posztok, az influencerek és az utazási vloggerek felerősítik azt az érzést, hogy nem életük nem eléggé izgalmas. Negyedük szégyenkezik az utazásai miatt.

Ajánlott

AZ USA CSÖKKENTI KATONÁINAK SZÁMÁT EURÓPÁBAN
WASHINGTONBA MENNEK A BOSSZÚÁLLÓK
TRUMP ELRENDELTE A TESZTELÉST
LUKOIL ELADJA AKTÍVÁIT A GUNVORNAK
NEM VESZÍT A TÁMOGATÁSBÓL ROMÁNIA
BUSINESS DONE!

A probléma nem csak érzelmi. 63%-uk azt mondja, hogy a magas költségek miatt nem engedhetik meg maguknak, hogy többet utazzanak. Mások a szabadidő hiányára vagy a családi kötelezettségekre hivatkoznak. Az amerikaiak „úticél-listáján” átlagosan 22 ország szerepel, de kevesen jutnak el 5-nél több helyre. A legkedveltebb úticélok: Japán, Párizs, Görögország, Ausztrália. Az Antarktisz gyakran szerepel a kívánságlisták élén, de a valóságban nem sokan utaznak oda.