- Tízből heten tekintik hasznosnak az oktatás digitalizálását.
- A megkérdezettek szerint a diákok boldogulnak leginkább a digitális szférában, a szülőket tartják a legkevésbé felkészültnek ezen a téren.
- A 72% úgy gondolja, hogy a technológia nagyobb léptékű integrálása egyszerűbbé tenné az életét.
A román állampolgárok többre értékelik a digitalizált iskolákat, mint a hagyományosakat. A valóságban azonban sok a probléma: a szülők nem tartanak lépést a technológiával, a tanárok túlterheltek, és sok iskolából hiányoznak a tabletek.
Advertisment
Ennek ellenére a digitalizálás szükségessége erősen érezhető az oktatási rendszerben. Tízből hét román állampolgár úgy véli, hogy az oktatás digitalizálása jó dolog, derül ki az Edge Institute számára készült Ipsos-tanulmányból. Éppen ezért az elvárások is magasak: a megkérdezettek azt szeretnék, hogy 2030-ra a tanítás mozduljon el a digitalizáció irányába, a pedagógusok a lecke leadásához használjanak kiterjesztett valóságot és ne kelljen a bürokráciával küzdeniük.
Az internetpenetráció terén Románia jól áll, de az állami intézmények nem igazán tudják, mit kezdjenek vele.
Ajánlott
A mesterséges intelligencia, mint szövetséges
A mesterséges intelligencia is kezd utat törni magának az oktatásban. A románok körülbelül 43%-a azt szeretné, ha a mesterséges intelligencia megjelenne az iskolákban. Az intézkedés számos előnyét felsorolták, például a diákok automatikus visszajelzéseket kaphatnának, interaktív alkalmazások segítségével tanulhatnának, és a mesterséges intelligencia a magánórákat adó tanárokat is helyettesíthetné.
Ennek ellenére félelmek is társulnak a mesterséges intelligencia használatához. A megkérdezettek a gyermekek biztonságát, az adatlopást és a cyberbullyingot említették a leggyakoribb kockázatokként.
Elégedetlenek a hagyományos iskola teljesítményével a válaszadók
A hagyományos iskola 10-ből 6,7-es osztályzatot kapott a válaszadóktól. Főként a memorizáláson alapuló tanulás, a kommunikációs készségek fejlesztésének hiánya és a túlzott bürokrácia váltotta ki a válaszadók elégedetlenségét.
A megkérdezettek közel fele úgy gondolja, hogy az oktatási minisztériumnak kellene felelnie a rendszer digitalizálásáért.