- Emil Boc polgármester bejelentette, hogy ma kezdődnek az indítóaknák építési munkálatai a kolozsvári metró alagútfúró gépei számára.
- A Gülermak fogja kialakítani a Szászfenes községben megépülő Teilor állomás indítóaknáját.
- A kolozsvári metró 1-es vonala több mint 21 km hosszú lesz, 19 földalatti állomása, egy felszíni depója és két alagútja lesz.
Emil Boc polgármester hétfőn bejelentette, hogy elkezdődnek az indítóaknák építési munkálatai a kolozsvári metró alagútfúró gépei számára.
Advertisment
„A kolozsvári metró földalatti építkezési fázisába lép. Hétfőn, augusztus 11-én reggel 9-kor kezdődnek a metró két alagútját fúró gépek indítóaknájának építési munkálatai” – jelentette be a kolozsvári polgármester.
Szászfenes községben a Gülermak építi meg a Teilor állomás indítóaknáját a két fúrópajzs számára, amelyek a metróvonal párhuzamos alagútjait fogják fúrni. Az előzetes szakasz – amelynek során kialakítják, majd betonnal erősítik meg az aknát – néhány hónapig fog tartani.
Ajánlott
A kolozsvári metró 1-es vonala több mint 21 km hosszú lesz, az építés során 19 földalatti állomást, egy felszíni depót és két alagutat alakítanak ki. A kör alakú alagutak belső átmérője 5,5 méter lesz, az infrastruktúra pedig téglalap alakú, állomások közötti szakaszokat, hozzáférési struktúrákat, technikai helyiségeket és az alagutakat foglalja magában.