• A Blue Air hivatalosan is csődbe ment, miután nem sikerült befektetőket találni a vállalat megmentése érdekében.
  • A vállalat minden ingóságát felszámolják, beleértve két működésképtelen repülőgépet és öt gép karosszériáját is, hogy az összegből fedezhessék a bér- és költségvetési tartozásokat.
  • A felszámolási eljárást lebonyolító cég szerint az elfogadott intézkedések jelentik a legméltányosabb megoldás a hitelezők védelmére és a tartozások behajtására.

Hosszas csődeljárás után a bíróság végül az első román fapados légitársaság, a Blue Air felszámolásáról döntött – derül ki a csődbiztos közleményéből, írta meg az MTI.

A Blue Air Aviation SA-t 2023 márciusában, a saját kezdeményezésére nyilvánították fizetésképtelenné, azt követően indult meg a csődeljárás. A bukaresti törvényszék most azt követően döntött a felszámolásáról, hogy a cégvezetés és a többségi tulajdonos, a román állam számottevő erőfeszítései ellenére, sem sikerült befektetőt találni a csődbe jutott légitársaság megmentésére – nyilatkozta Radu Tudor csődbiztos, a Blue Air vagyonfelügyeletét ellátó Infinexa cég képviselője a profit.ro portálnak.

A 2004-ben alapított Blue Air volt az első romániai fapados légitársaság. Fénykorában, 2018-ban és 2019-ben több mint 1100 főt foglalkoztatott, éves árbevétele meghaladta a 2,1 milliárd lejt. A Blue Air 2018-ban a térség harmadik legnagyobb forgalmú légitársasága volt a LOT és a Wizz Air után.

Ajánlott

K
PATRIOT RENDSZEREKET KAPHAT KIEV
EGYRE MÉLYÜL A BIZALMATLANSÁG
139 LEJJEL LETT KEVESEBB
MEGÚJUL A HADSEREG FEGYVERKÉSZLETE
EGYRE NÖVEKSZIK AZ INFLÁCIÓ

A légitársaság válsága 2020-ban kezdődött, melyből annak ellenére sem tudott kilábalni, hogy kölcsön formájában 28 millió eurós állami támogatást kapott a koronavírus-járvány okozta veszteségek kompenzálására, és további közel 34 millió eurót tőkejuttatásként.

A Blue Air 2022 nyarán tömegével függesztette fel a járatait, szeptember 6-án pedig már leállította valamennyit. Mivel nem tudta törleszteni a két évvel korábban kapott állami hitelt, 2022 novemberében a román kormány átvette a vállalat részvényeinek 75%-át.

Az Európai Bizottság 2024 elején törvénytelennek minősítette a Blue Air számára nyújtott állami támogatást, a bukaresti kormányt annak behajtására kötelezte.

Tavaly az év végén a Blue Air Aviation 1,259 milliárd lej értékű adósságállománnyal rendelkezett, miközben aktívumainak az értéke alig haladta meg a 181 millió lejt.